UUDISED
EHAK2026: Digipärandi kasutajate paneel ootab ettekandepakkumisi
EHAK 2026 paneelid on välja valitud ning ootavad ettekanneid. ERMi on esitatud paneeli "Mida vajab digipärandi kasutaja? Mis saab pärandist peale digiteerimist?". Ettekannete esitamise tähtaeg 19.11.2025.
Lisainfo: https://ehak2026.ee/ee/ehak/vastu-voetud-ettekandepaneelid-umarlauad-tootoad/ettekandepaneelid/
Ettekannete esitamine: https://ehak2026.ee/ee/ehak/abstract-submission/
Loe lisaks
Lisainfo: https://ehak2026.ee/ee/ehak/vastu-voetud-ettekandepaneelid-umarlauad-tootoad/ettekandepaneelid/
Ettekannete esitamine: https://ehak2026.ee/ee/ehak/abstract-submission/
Tallinnas toimus Game Jam
3.–5. oktoobril 2025 toimus Tallinnas i-Game'i projekti tegevuste ja eesmärkidega haakuv videomängude arendamise häkaton Game Jam: Estonian Folklore Edition, kus
meeskondadesse jagunenud eri taustaga osalejad
lõid
48 tunni jooksul
videomänge eesti rahvajuttude, müütide ja pärimuse põhjal. Sündmuse juhatas sisse lühike ettekanne digipärandist ja ERMi kogudest, mille ERM-i esindajana pidas Piibe Nõmm.
Loe lisaks
.
Detsembris toimub ERM-is mängude koosloome töötuba
Eesti Rahva Muuseum (ERM) korraldab i-Game'i projekti raames mängude koosloome töötoa, mis toimub E, 8. detsembril 2025 kell 10.30–16.00 ERMis Maailmafilmi saalis (Muuseumi tee 2, Tartu).ERM avas kultuuripärandi digiteoste veebigalerii
ERM avas digiloomingu konkursile „Eesti raamat 500“ esitatud 160 omanäolise teose esitlemiseks kultuuripärandi digiteoste veebigalerii. Igas võistlustöös on digipärandi andmebaasides leiduvat materjali kasutatud leidlikult ja mõneti erinevalt, nii et veebigaleriis tuleb esile kultuuripärandi loovkasutuse võimaluste mitmekesisus.
Loe lisaks
Andmedialoogid: ERM aitab suurendada kultuurisektori ühiskondlikku mõju
Eesti Rahva Muuseum osaleb rahvusvahelises projektis “Andmedialoogid” (Data Conversations), mille eesmärk on suurendada loome- ja kultuurisektori ühiskondlikku ja majanduslikku mõju. Projekt keskendub andmete ja tehisintellekti nutikale kasutamisele, et toetada digipööret, kestlikkust ja publiku kaasamist.
Loe lisaks