Muuseumide näituste juurde on kuulunud juba pikka aega erinevad digitaalsed ja mängulised lahendused, mis aitavad luua uusi dünaamilisemaid, kaasavamaid ning atraktiivsemaid võimalusi kultuuripärandi kogemiseks. Tehnoloogia kiire muutumine eeldab aga muuseumidelt pidevat interaktiivsete ja kaasavate tehnoloogiatega kursis olemist ja nende kasutamise analüüsi.
2025. aastal on i-Game
Eesti uurimisrühm analüüsinud muuseumide ja mängusektori koostööd Eestis ja
Soomes. Ülesanne on olnud kaardistada erinevate mängulahenduste rakendused,
parimad praktikad, muuseumide ja tehnoloogiaettevõtete koostöö. Lisaks analüüsiti digitaalsete
ja mängupõhiste lahenduste mõju muuseumi külastajatele
ning füüsilises keskkonnas ja veebikeskkonnas mängimise erinevust.
Eesmärgiks on toetada muuseumidele
mängude loomisele ligipääsetavust ja mängude kasutuse jätkusuutlikkust. Oluline
on sealjuures suurendada koostööd muuseumide, akadeemia ja tehnoloogiasektori
vahel, tagades samal ajal tulemuse, kus digitaalsed kollektsioonid ja
mänguinnovatsioonid toetaksid muuseumide digitaalsete kogude uusi ja loovaid
kasutusvõimalusi.
Interdistsiplinaarset koostööd arendades soovime avada kultuuripärandiandmete täieliku potentsiaali, muutes need interaktiivsemaks, kaasahaaravamaks ja kättesaadavamaks laiemale publikule. See lähenemine annab külastajakogemusele lisandväärtust, aga toetab ka innovaatilist teadustööd, haridust ning digitaalsete kultuuripärandiobjektide jätkusuutlikku kasutust.
Fotod: Detsembris tutvus i-Game Eesti töörühm Digitaalse Soome Rahvusgalerii programmi, Soome Postimuuseumi ja Vapriikki Muuseumikeskuse tegevusega mängude valdkonnas. Kogutud materjalid aitavad kujundada tulevasi strateegiaid digitaalse kaasamise ja sektoriülese koostöö osas.