Muuseumid ja digitaalne kultuuripärand
  • Esileht
  • Uudised ja blogi
  • Teadusprojektid
  • Juhendid
  • Kontakt
  • Edulood

Digiloomingu konkurss

Teadusprojektid

  • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
    • Digipärandi loovkasutuse seminarid
    • Digipärandi muuseumiinkubaator
    • Digipärandi loovkasutamise kiirõpituba
    • Digiloomingu konkurss
  • i-Game
  • Andmedialoogid / Data Conversations
  • Kuidas peegeldab ERRi sisu Eestit?
  • Eesti humanitaarteaduslike andmekogude digitaristu
  • Muuseumide ühiskondlik mõju ja andmed
    /
  • Teadusprojektid
  • /
  • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
  • /
  • Digiloomingu konkurss

Eesti Rahva Muuseum tähistas eestikeelse kirjasõna juubelit digiloomingu konkursi “Eesti raamat 500” korraldamisega. Eestikeelne raamat on eesti kultuuri kandja olnud ligi pool tuhat aastat: katekismustest kuni tänapäevaste e-teavikuteni. Juubel oli sobiv aeg tunnustada sünnipäevalapse jätkusuutlikku muutumist loovalt, mänguliselt ja digi-aegselt. Aprillist septembrini 2025 võis iga soovija esitada konkursile digipärandist inspireeritud digiteoseid. 

Osalemiseks tuli valida digipärandi andmebaasist visuaalne või tekstiline materjal ning luua sellest lähtuvalt digiteos teemal “Eesti raamat 500”. Kuigi oli võimalus tutvuda digiloomingu näidistega (meem, luuletus jms), julgustati osalejaid n-ö kastist välja mõtlema ja looma üllatuslikke teoseid. Kasutada võis erinevaid programme, sh AI-d. Viimast hinnati küll eraldi kategooriana. Võistlustöö pidi jääma 100 MB piiresse ning see tuli esitada koos lingiga algmaterjalile ja kirjeldusega, kuidas see on tehtud. (Juhend)

Žürii tunnustas tähelepanuväärsemaid teoseid konkursi sponsorite poolt väljapandud auhindadega - iPhone 16e iDealilt, Traditsiooniline Limonaad A le Coqilt, jäätis Premia jäätisevabrikult, kirjavara raamatupoelt Biblioteek ning rahalised preemiad ERM-ilt. Konkursitööde hindamisel võeti arvesse võistlustöö originaalsust, selle seotust teemaga ning leidlikkust digipärandi kasutamisel. Esitada võis küll mitu tööd, kuid žürii hindas inimese kohta ainult üht teost.

Konkurss toimus Kultuuriministeeriumi rahastatud teadusprojekti „Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss” raames.   

https://www.erm.ee/et/content/teadustöö  www.enmconferences.ee  https://www.erm.ee/en/content/research
  • Eesti keeles
  • ENGLISH
  • Esileht
  • Uudised ja blogi
  • Teadusprojektid
    • Digitaalne kultuuripärand kui ühiskondlik ressurss
      • Digipärandi loovkasutuse seminarid
      • Digipärandi muuseumiinkubaator
      • Digipärandi loovkasutamise kiirõpituba
      • Digiloomingu konkurss
    • i-Game
      • Kultuuripärand videomängudes
      • Mängude koosloome töötuba 17.06.2025
    • Andmedialoogid / Data Conversations
      • Aita kujundada uusi tööriistu muuseumide ühiskondliku mõju hindamiseks
    • Kuidas peegeldab ERRi sisu Eestit?
    • Eesti humanitaarteaduslike andmekogude digitaristu
    • Muuseumide ühiskondlik mõju ja andmed
      • Numbripõnevus
  • Juhendid
    • Andmed kultuuriasutuses (projekt ME-MIND)
    • Muuseumid ja ühiskondlik mõju (projekt MOI)
  • Kontakt
  • Edulood
  • Eesti keeles
  • ENGLISH